Nikantes doneert shirts aan Stichting Ik Geef

Sharing is caring!

Korfbal en Jeu de Boules vereniging Nikantes heeft momenteel nog veel oude verenigingstenues waar niet meer in gespeeld kan worden omdat het sponsor contract is afgelopen. Maar ook heeft Nikantes nog veel oude maar nog wel goeie shirts van de vorige collectie van het verenigingstenue. Twee jaar geleden is Nikantes overgestapt op een geheel nieuw modern shirt. Maar wat doe je dan met oude, maar nog wel goeie shirts? Afval loont is er niet meer en om het zo in de bak met oude kleding te doen is ook jammer.

Via-via kwam Nikantes in gesprek met de Stichting Ik Geef. Deze organisatie zamelt onder andere nog goede verenigingskleding in en brengt dit naar Suriname. Ter plekke wordt er gekeken of er teams zijn die nog goede sportkleding kunnen gebruiken. De Stichting verzamelt allerlei spullen in die nog lang houdbaar zijn en bruikbaar zijn om zo een steentje bij te kunnen dragen om de armoede in Suriname te kunnen bestrijden.

Nikantes (Naomi Meijboom, bestuurslid Nikantes) overhandigde symbolisch een aantal shirts aan Lucienne Broere van de Stichting Ik Geef. Ruim 100 shirts krijgen hierdoor een 2e leven in Suriname. Nikantes (en de voormalige sponsoren van de teamkleding) dragen hierdoor een klein beetje bij aan de bestrijding van de armoede in Suriname. Wij wensen de nieuwe gebruikers veel sportplezier toe met de shirts.